Варіант 9

Варіант 9

  • Час: 00:00/01:00:00
  • Питання: 0/57
  1. Частина 1
    Українська мова
    Завдання 1—10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)

  2. Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

    (Кількість балів 1.00)

  3. Синонімами є слова в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  4. Суфікс -к(а) має різне значення в словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  5. НЕ дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку

    (Кількість балів 1.00)

  6. Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  7. Прочитайте текст і виконайте завдання 7—10.

     

    Літеру и треба писати на місці пропуску в слові

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Фейк — це неправдива інформація, яку намагаються видати за реальну новину.
    (2) Це може бути пост у твітері, реклама на фейсбуку, відео на ютубі, новина на сайті
    псевдо-ЗМІ, чи реальних агенц..й новин із гучним заголовком, яка стає в..русною
    в соцмережах та приховує в собі ман..пуляцію фактами або відверту брехню щодо
    с..туації. (3) Проблема фейків стала актуальною в Україні після початку російсько-
    української війни, коли російська пропаганда почала масово «вкидати» в український
    інформаційний простір неправдиві новини про події в нашій країні. (4) Після цього
    епідемія неправдивих новин почала захоплювати Європу й США: наприклад, під час
    кампанії за вихід Британії з ЄС у твітері з’явилися тисячі фальшивих акаунтів, які
    розповсюджували фейкові новини в соцмережі.

  8. У тексті слово неправдиві (речення 3) можна замінити словом

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Фейк — це неправдива інформація, яку намагаються видати за реальну новину.
    (2) Це може бути пост у твітері, реклама на фейсбуку, відео на ютубі, новина на сайті
    псевдо-ЗМІ, чи реальних агенц..й новин із гучним заголовком, яка стає в..русною
    в соцмережах та приховує в собі ман..пуляцію фактами або відверту брехню щодо
    с..туації. (3) Проблема фейків стала актуальною в Україні після початку російсько-
    української війни, коли російська пропаганда почала масово «вкидати» в український
    інформаційний простір неправдиві новини про події в нашій країні. (4) Після цього
    епідемія неправдивих новин почала захоплювати Європу й США: наприклад, під час
    кампанії за вихід Британії з ЄС у твітері з’явилися тисячі фальшивих акаунтів, які
    розповсюджували фейкові новини в соцмережі.

  9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Фейк — це неправдива інформація, яку намагаються видати за реальну новину.
    (2) Це може бути пост у твітері, реклама на фейсбуку, відео на ютубі, новина на сайті
    псевдо-ЗМІ, чи реальних агенц..й новин із гучним заголовком, яка стає в..русною
    в соцмережах та приховує в собі ман..пуляцію фактами або відверту брехню щодо
    с..туації. (3) Проблема фейків стала актуальною в Україні після початку російсько-
    української війни, коли російська пропаганда почала масово «вкидати» в український
    інформаційний простір неправдиві новини про події в нашій країні. (4) Після цього
    епідемія неправдивих новин почала захоплювати Європу й США: наприклад, під час
    кампанії за вихід Британії з ЄС у твітері з’явилися тисячі фальшивих акаунтів, які
    розповсюджували фейкові новини в соцмережі.

  10. Вставною конструкцією ускладнено речення

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Фейк — це неправдива інформація, яку намагаються видати за реальну новину.
    (2) Це може бути пост у твітері, реклама на фейсбуку, відео на ютубі, новина на сайті
    псевдо-ЗМІ, чи реальних агенц..й новин із гучним заголовком, яка стає в..русною
    в соцмережах та приховує в собі ман..пуляцію фактами або відверту брехню щодо
    с..туації. (3) Проблема фейків стала актуальною в Україні після початку російсько-
    української війни, коли російська пропаганда почала масово «вкидати» в український
    інформаційний простір неправдиві новини про події в нашій країні. (4) Після цього
    епідемія неправдивих новин почала захоплювати Європу й США: наприклад, під час
    кампанії за вихід Британії з ЄС у твітері з’явилися тисячі фальшивих акаунтів, які
    розповсюджували фейкові новини в соцмережі.

  11. Завдання 11—23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

    (Кількість балів 1.00)

  12. Потрібно поставити в  на місці всіх пропусків у рядку

    (Кількість балів 1.00)

  13. Подвоєні літери на місці пропусків НЕ треба писати в усіх словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  14. Разом треба писати всі складні слова в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  15. Прочитайте речення.

     

    Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

    (Кількість балів 1.00)



    Завдяки ентузіастам історію своєї сім’ї тепер можна вивчати онлайн. В Укра-
    їні запрацювала платформа pra.in.ua, яка дозволяє досліджувати родоводи від
    … року. Можливо, серед … українців, інформацію про яких розміщено на сайті,
    ви знайдете своїх родичів.

     

  16. Граматично правильне продовження речення «Наполегливо готуючись до екзаменів, …» наведено в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  17. Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

     

    Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)



    Треба постійно бути закоханим. Не тільки в жінку чи чоловіка (1) в каштан
    (2) або в місто. В усе (3) що складає твоє життя (4) потрібно бути закоханим.
    І треба радіти (5) а це непроста річ. Треба навчитися любити.

  18. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  19. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  20. Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Причиною всіх людських учинків є любов…» додати

    (Кількість балів 1.00)

  21. НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  22. Синонімічною до речення «Не варто вірити в колективну мудрість неосвічених індивідів» є думка

    (Кількість балів 1.00)

  23. Прочитайте уривок із тексту (цифра позначає попередній розділовий знак).

     

    НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

    (Кількість балів 1.00)



    Імена людей  — (1) це часточка історії кожного народу. У  них відображене
    все:(2) побут, і  вірування, і  сподівання, і  фантазія, і  художня творчість.
    З раннього дитинства й упродовж усього життя жодне слово людина не чує
    так часто,(3) як своє ім’я. Більшість антропологів уважає:(4) ім’я може
    впливати на особистість і,(5) як наслідок,(6) визначати деякою мірою долю
    кожного.

  24. У завданнях 24—28 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, доберіть один варіант, позначений буквою. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 4 бали.

     

    Увідповідніть фразеологізм із його синонімом.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        руки загребущі

      • 2

        ні Богу свічка, ні чорту кочерга

      • 3

        гнути кирпу

      • 4

        опускати руки

      • А

        повісити голову

      • Б

        дути губу

      • В

        ні риба ні м’ясо

      • Г

        очі завидющі

      • Д

        мати під рукою

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  25. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        додаток

      • 2

        обставина

      • 3

        означення

      • 4

        прикладка (різновид означення)

      • А

        Усім керує час — страж наших днів.

      • Б

        Засумнівавшись хоч би на мить, ви зазнаєте поразки.

      • В

        Дорослі інколи потребують казки навіть більше, ніж діти.

      • Г

        Ніхто, крім нас самих, не здатен керувати нашими емоціями.

      • Д

        Людина, озброєна знаннями, непереможна.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  26. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        тире між підметом і присудком

      • 2

        тире на місці пропущеного члена речення

      • 3

        тире при відокремленій прикладці

      • 4

        тире в безсполучниковому складному реченні

      • А

        Маємо навчитися цінувати найдорожче — волю діяти.

      • Б

        За вікнами — теплó й затишок.

      • В

        Усміхнені вуста — це та броня, яку не зломить навіть ваша доля.

      • Г

        Можеш допомогти людині — допоможи, не можеш допомогти — помолися, не вмієш молитися — подумай про людину добре!

      • Д

        Заговоріть чистою українською — і ви будете неперевершені.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  27. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        означено-особове

      • 2

        неозначено-особове

      • 3

        безособове

      • 4

        називне

      • А

        За свої слова треба відповідати.

      • Б

        Слова та звуки музики…

      • В

        Дотримуйся розпорядку.

      • Г

        Обіцяли дощ.

      • Д

        Будь господарем своєму слову.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  28. 3’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

    (Кількість балів 4.00)



    Націю (1)може врятувати (2)лише народження нової психо-
    логії переможців, (3)а не вічний стогін (4)покараних рабів
    та сльози.

      • 1

        1

      • 2

        2

      • 3

        3

      • 4

        4

      • А

        сполучник

      • Б

        частка

      • В

        прикметник

      • Г

        форма дієслова (дієприкметник)

      • Д

        дієслово

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  29. Читання й аналіз тексту
    Завдання 29—33 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Подивіться на ілюстрацію та виконайте завдання 29.

    Ілюстрація побічно стосується всіх наведених пунктів, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.


    8 фактів про молодь


    (1) 1. Не бояться новинок у техніці
    (2—4) Мабуть, це найочевидніший факт. Покоління Z можна назвати цифрови-
    ми аборигенами. На відміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли
    зі смартфоном в одній руці й планшетом у другій.
    (5—8) Їм легше розібратися з інтерфейсом нового смартфона або програми, ніж
    замінити лампочку у своїй кімнаті. Вони можуть не знати, як саме працює комп’ютер,
    що таке VPN, швидкість свого інтернету, але вони з легкістю використовують усі
    можливості інтернету.
    (9) 2. Вони переселилися в інтернет
    (10—13) Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті. Молоді
    люди повністю інтегрували свою особистість у світову павутину, одночасно маневру-
    ючи між вкладками браузера, завантажуючи пост на фейсбуку і фото в інстаграмі,
    відповідаючи на повідомлення в месенджерах.
    (14) 3. У них кліпове мислення
    (15—19) Кліпове мислення — здатність засвоювати інформацію через яскраві, але
    короткі образи. Наприклад, молодь легше сприйме короткий кліп, ніж цілий фільм,
    пост у фейсбуку, ніж книгу. Це не веде до деградації людей. Навпаки, потік інформації
    став набагато швидшим. А молоді люди обробляють великі обсяги новин краще, ніж
    попередні покоління. Такий тип мислення з’явився якраз через попередній пункт.
    (20—21) Тепер час пошуку відповідей на питання знизився до декількох секунд.
    Знайшовши відповідь, молодь рухається далі.
    (22) 4. Молодь довіряє фейковим новинам
    (23—25) Існує хибна думка, що представники нового покоління, які виросли в епо-
    ху фейсбука, ютуба, твітера та інших соціальних мереж, мають імунітет до помилкових
    новин. Цю теорію спростували вчені зі Стенфордського університету.
    (26—31) Учені провели серед студентів коледжу експеримент, під час якого мо-
    лоді люди намагалися відрізнити фейкову новину від справжньої, бота від реального
    профілю користувача й оцінити благонадійність сайту. Як виявилося, молодь досить
    легко ввести в оману: вони вірять новині, якщо там є фотографія, не помічають позна-
    чки «на правах реклами». Через кліпове мислення молоді люди найчастіше читають
    заголовки статей і не перевіряють інформацію на достовірність.
    (32—35) В інформаційну епоху йдеться не про якість інформації, а про її кіль-
    кість. Саме цим і користується більшість політтехнологів, які працюють із молодими
    людьми: легше запустити гучну негативну фейкову новину, яка запам’ятається своїм
    заголовком, а потім спростувати її менш яскравою заявою.
    (36) 5. Менше реагують на гендерні відмінності між людьми
    (37—39) Як і було сказано вище, молоді люди повністю інтегрували своє життя
    в інтернет, а віртуальне спілкування прибирає гендерні та вікові відмінності серед
    людей, які спілкуються.
    (40—43) Суспільство перетворюється на інформаційне, де вроджені ознаки — стать,
    колір шкіри, сексуальні вподобання — відступають на другий план, а більш цінними
    стають набуті якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати в цьому
    цифровому світі.
    (44) 6. Молодь самотня
    (45—47) Людей, які виросли в епоху нових медіа та глобальних потрясінь — від
    масштабних терактів до світової фінансової кризи — вважають відносно щасливими,
    але вони мають проблеми психологічного характеру.

    (48—51) Як одну з основних психологи називають проблему самотності. Хоч молоді
    люди й пов’язані між собою соціальними мережами, вони ізольовані одне від одного
    фізично. Подібний формат спілкування не передбачає фізичної взаємодії, тактильних
    відчуттів. Люди найчастіше почуваються ізольованими.
    (52) 7. Молодь часто переживає депресію
    (53—54) За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) за 2015 рік,
    депресія — третє за поширеністю захворювання серед молодих людей.
    (55—57) Британська організація «ChildLine» — екстрена гаряча лінія для допомо-
    ги дітям — повідомляє, що з 1986 року більшість дітей зверталася до них із причин
    фізичного й сексуального насильства, проблем у сім’ї.
    (58—59) Але сучасні діти звертаються по допомогу переважно через депресію
    та інші душевні розлади, які стосуються їхнього подальшого життя.
    (60—63) Сучасна молодь дуже переймається питаннями вибору майбутньої про-
    фесії та освіти. Саме через стурбованість своїм майбутнім молоді люди цікавляться
    соціальними й політичними подіями у світі, беруть участь у виборах і виявляють
    громадянську активність.
    (64) 8. У молодих людей низька самооцінка
    (65—67) Сучасні соціальні мережі побудовані на системі оцінок: лайків, репостів.
    І незважаючи на те, що вроджені риси відійшли на другий план, сучасні молоді люди
    страждають від низької самооцінки.
    (68—71) В епоху, коли особисте життя виставляють на загальний огляд, молоді
    люди бачать усі заходи, на які не були запрошені, красиві оброблені фотографії людей,
    що рідко відповідають реальності, успішне життя своїх ровесників, кількість лайків
    під своїми фотографіями та публікаціями.
    (72—73) Молоді люди дуже залежні від оцінок, одержаних в інтернеті. Для них
    більшість дій у реальному житті відбувається для визнання у віртуальному світі.
    (74—76) Так, у мережі з’явився один із видів сучасного насильства. Тролінг, або
    кібербулінг, — систематичне й цілеспрямоване відправлення агресивних повідомлень
    з електронних носіїв.
    За А. Пашинською

  30. Згідно з текстом, сучасній молоді не притаманна

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.


    8 фактів про молодь


    (1) 1. Не бояться новинок у техніці
    (2—4) Мабуть, це найочевидніший факт. Покоління Z можна назвати цифрови-
    ми аборигенами. На відміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли
    зі смартфоном в одній руці й планшетом у другій.
    (5—8) Їм легше розібратися з інтерфейсом нового смартфона або програми, ніж
    замінити лампочку у своїй кімнаті. Вони можуть не знати, як саме працює комп’ютер,
    що таке VPN, швидкість свого інтернету, але вони з легкістю використовують усі
    можливості інтернету.
    (9) 2. Вони переселилися в інтернет
    (10—13) Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті. Молоді
    люди повністю інтегрували свою особистість у світову павутину, одночасно маневру-
    ючи між вкладками браузера, завантажуючи пост на фейсбуку і фото в інстаграмі,
    відповідаючи на повідомлення в месенджерах.
    (14) 3. У них кліпове мислення
    (15—19) Кліпове мислення — здатність засвоювати інформацію через яскраві, але
    короткі образи. Наприклад, молодь легше сприйме короткий кліп, ніж цілий фільм,
    пост у фейсбуку, ніж книгу. Це не веде до деградації людей. Навпаки, потік інформації
    став набагато швидшим. А молоді люди обробляють великі обсяги новин краще, ніж
    попередні покоління. Такий тип мислення з’явився якраз через попередній пункт.
    (20—21) Тепер час пошуку відповідей на питання знизився до декількох секунд.
    Знайшовши відповідь, молодь рухається далі.
    (22) 4. Молодь довіряє фейковим новинам
    (23—25) Існує хибна думка, що представники нового покоління, які виросли в епо-
    ху фейсбука, ютуба, твітера та інших соціальних мереж, мають імунітет до помилкових
    новин. Цю теорію спростували вчені зі Стенфордського університету.
    (26—31) Учені провели серед студентів коледжу експеримент, під час якого мо-
    лоді люди намагалися відрізнити фейкову новину від справжньої, бота від реального
    профілю користувача й оцінити благонадійність сайту. Як виявилося, молодь досить
    легко ввести в оману: вони вірять новині, якщо там є фотографія, не помічають позна-
    чки «на правах реклами». Через кліпове мислення молоді люди найчастіше читають
    заголовки статей і не перевіряють інформацію на достовірність.
    (32—35) В інформаційну епоху йдеться не про якість інформації, а про її кіль-
    кість. Саме цим і користується більшість політтехнологів, які працюють із молодими
    людьми: легше запустити гучну негативну фейкову новину, яка запам’ятається своїм
    заголовком, а потім спростувати її менш яскравою заявою.
    (36) 5. Менше реагують на гендерні відмінності між людьми
    (37—39) Як і було сказано вище, молоді люди повністю інтегрували своє життя
    в інтернет, а віртуальне спілкування прибирає гендерні та вікові відмінності серед
    людей, які спілкуються.
    (40—43) Суспільство перетворюється на інформаційне, де вроджені ознаки — стать,
    колір шкіри, сексуальні вподобання — відступають на другий план, а більш цінними
    стають набуті якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати в цьому
    цифровому світі.
    (44) 6. Молодь самотня
    (45—47) Людей, які виросли в епоху нових медіа та глобальних потрясінь — від
    масштабних терактів до світової фінансової кризи — вважають відносно щасливими,
    але вони мають проблеми психологічного характеру.

    (48—51) Як одну з основних психологи називають проблему самотності. Хоч молоді
    люди й пов’язані між собою соціальними мережами, вони ізольовані одне від одного
    фізично. Подібний формат спілкування не передбачає фізичної взаємодії, тактильних
    відчуттів. Люди найчастіше почуваються ізольованими.
    (52) 7. Молодь часто переживає депресію
    (53—54) За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) за 2015 рік,
    депресія — третє за поширеністю захворювання серед молодих людей.
    (55—57) Британська організація «ChildLine» — екстрена гаряча лінія для допомо-
    ги дітям — повідомляє, що з 1986 року більшість дітей зверталася до них із причин
    фізичного й сексуального насильства, проблем у сім’ї.
    (58—59) Але сучасні діти звертаються по допомогу переважно через депресію
    та інші душевні розлади, які стосуються їхнього подальшого життя.
    (60—63) Сучасна молодь дуже переймається питаннями вибору майбутньої про-
    фесії та освіти. Саме через стурбованість своїм майбутнім молоді люди цікавляться
    соціальними й політичними подіями у світі, беруть участь у виборах і виявляють
    громадянську активність.
    (64) 8. У молодих людей низька самооцінка
    (65—67) Сучасні соціальні мережі побудовані на системі оцінок: лайків, репостів.
    І незважаючи на те, що вроджені риси відійшли на другий план, сучасні молоді люди
    страждають від низької самооцінки.
    (68—71) В епоху, коли особисте життя виставляють на загальний огляд, молоді
    люди бачать усі заходи, на які не були запрошені, красиві оброблені фотографії людей,
    що рідко відповідають реальності, успішне життя своїх ровесників, кількість лайків
    під своїми фотографіями та публікаціями.
    (72—73) Молоді люди дуже залежні від оцінок, одержаних в інтернеті. Для них
    більшість дій у реальному житті відбувається для визнання у віртуальному світі.
    (74—76) Так, у мережі з’явився один із видів сучасного насильства. Тролінг, або
    кібербулінг, — систематичне й цілеспрямоване відправлення агресивних повідомлень
    з електронних носіїв.
    За А. Пашинською

  31. НЕ ВІДПОВІДАЄ змісту тексту твердження, що кліпове мислення становить собою

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.


    8 фактів про молодь


    (1) 1. Не бояться новинок у техніці
    (2—4) Мабуть, це найочевидніший факт. Покоління Z можна назвати цифрови-
    ми аборигенами. На відміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли
    зі смартфоном в одній руці й планшетом у другій.
    (5—8) Їм легше розібратися з інтерфейсом нового смартфона або програми, ніж
    замінити лампочку у своїй кімнаті. Вони можуть не знати, як саме працює комп’ютер,
    що таке VPN, швидкість свого інтернету, але вони з легкістю використовують усі
    можливості інтернету.
    (9) 2. Вони переселилися в інтернет
    (10—13) Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті. Молоді
    люди повністю інтегрували свою особистість у світову павутину, одночасно маневру-
    ючи між вкладками браузера, завантажуючи пост на фейсбуку і фото в інстаграмі,
    відповідаючи на повідомлення в месенджерах.
    (14) 3. У них кліпове мислення
    (15—19) Кліпове мислення — здатність засвоювати інформацію через яскраві, але
    короткі образи. Наприклад, молодь легше сприйме короткий кліп, ніж цілий фільм,
    пост у фейсбуку, ніж книгу. Це не веде до деградації людей. Навпаки, потік інформації
    став набагато швидшим. А молоді люди обробляють великі обсяги новин краще, ніж
    попередні покоління. Такий тип мислення з’явився якраз через попередній пункт.
    (20—21) Тепер час пошуку відповідей на питання знизився до декількох секунд.
    Знайшовши відповідь, молодь рухається далі.
    (22) 4. Молодь довіряє фейковим новинам
    (23—25) Існує хибна думка, що представники нового покоління, які виросли в епо-
    ху фейсбука, ютуба, твітера та інших соціальних мереж, мають імунітет до помилкових
    новин. Цю теорію спростували вчені зі Стенфордського університету.
    (26—31) Учені провели серед студентів коледжу експеримент, під час якого мо-
    лоді люди намагалися відрізнити фейкову новину від справжньої, бота від реального
    профілю користувача й оцінити благонадійність сайту. Як виявилося, молодь досить
    легко ввести в оману: вони вірять новині, якщо там є фотографія, не помічають позна-
    чки «на правах реклами». Через кліпове мислення молоді люди найчастіше читають
    заголовки статей і не перевіряють інформацію на достовірність.
    (32—35) В інформаційну епоху йдеться не про якість інформації, а про її кіль-
    кість. Саме цим і користується більшість політтехнологів, які працюють із молодими
    людьми: легше запустити гучну негативну фейкову новину, яка запам’ятається своїм
    заголовком, а потім спростувати її менш яскравою заявою.
    (36) 5. Менше реагують на гендерні відмінності між людьми
    (37—39) Як і було сказано вище, молоді люди повністю інтегрували своє життя
    в інтернет, а віртуальне спілкування прибирає гендерні та вікові відмінності серед
    людей, які спілкуються.
    (40—43) Суспільство перетворюється на інформаційне, де вроджені ознаки — стать,
    колір шкіри, сексуальні вподобання — відступають на другий план, а більш цінними
    стають набуті якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати в цьому
    цифровому світі.
    (44) 6. Молодь самотня
    (45—47) Людей, які виросли в епоху нових медіа та глобальних потрясінь — від
    масштабних терактів до світової фінансової кризи — вважають відносно щасливими,
    але вони мають проблеми психологічного характеру.

    (48—51) Як одну з основних психологи називають проблему самотності. Хоч молоді
    люди й пов’язані між собою соціальними мережами, вони ізольовані одне від одного
    фізично. Подібний формат спілкування не передбачає фізичної взаємодії, тактильних
    відчуттів. Люди найчастіше почуваються ізольованими.
    (52) 7. Молодь часто переживає депресію
    (53—54) За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) за 2015 рік,
    депресія — третє за поширеністю захворювання серед молодих людей.
    (55—57) Британська організація «ChildLine» — екстрена гаряча лінія для допомо-
    ги дітям — повідомляє, що з 1986 року більшість дітей зверталася до них із причин
    фізичного й сексуального насильства, проблем у сім’ї.
    (58—59) Але сучасні діти звертаються по допомогу переважно через депресію
    та інші душевні розлади, які стосуються їхнього подальшого життя.
    (60—63) Сучасна молодь дуже переймається питаннями вибору майбутньої про-
    фесії та освіти. Саме через стурбованість своїм майбутнім молоді люди цікавляться
    соціальними й політичними подіями у світі, беруть участь у виборах і виявляють
    громадянську активність.
    (64) 8. У молодих людей низька самооцінка
    (65—67) Сучасні соціальні мережі побудовані на системі оцінок: лайків, репостів.
    І незважаючи на те, що вроджені риси відійшли на другий план, сучасні молоді люди
    страждають від низької самооцінки.
    (68—71) В епоху, коли особисте життя виставляють на загальний огляд, молоді
    люди бачать усі заходи, на які не були запрошені, красиві оброблені фотографії людей,
    що рідко відповідають реальності, успішне життя своїх ровесників, кількість лайків
    під своїми фотографіями та публікаціями.
    (72—73) Молоді люди дуже залежні від оцінок, одержаних в інтернеті. Для них
    більшість дій у реальному житті відбувається для визнання у віртуальному світі.
    (74—76) Так, у мережі з’явився один із видів сучасного насильства. Тролінг, або
    кібербулінг, — систематичне й цілеспрямоване відправлення агресивних повідомлень
    з електронних носіїв.
    За А. Пашинською

  32. На думку автора, причиною низької самооцінки сучасної молоді є

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.


    8 фактів про молодь


    (1) 1. Не бояться новинок у техніці
    (2—4) Мабуть, це найочевидніший факт. Покоління Z можна назвати цифрови-
    ми аборигенами. На відміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли
    зі смартфоном в одній руці й планшетом у другій.
    (5—8) Їм легше розібратися з інтерфейсом нового смартфона або програми, ніж
    замінити лампочку у своїй кімнаті. Вони можуть не знати, як саме працює комп’ютер,
    що таке VPN, швидкість свого інтернету, але вони з легкістю використовують усі
    можливості інтернету.
    (9) 2. Вони переселилися в інтернет
    (10—13) Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті. Молоді
    люди повністю інтегрували свою особистість у світову павутину, одночасно маневру-
    ючи між вкладками браузера, завантажуючи пост на фейсбуку і фото в інстаграмі,
    відповідаючи на повідомлення в месенджерах.
    (14) 3. У них кліпове мислення
    (15—19) Кліпове мислення — здатність засвоювати інформацію через яскраві, але
    короткі образи. Наприклад, молодь легше сприйме короткий кліп, ніж цілий фільм,
    пост у фейсбуку, ніж книгу. Це не веде до деградації людей. Навпаки, потік інформації
    став набагато швидшим. А молоді люди обробляють великі обсяги новин краще, ніж
    попередні покоління. Такий тип мислення з’явився якраз через попередній пункт.
    (20—21) Тепер час пошуку відповідей на питання знизився до декількох секунд.
    Знайшовши відповідь, молодь рухається далі.
    (22) 4. Молодь довіряє фейковим новинам
    (23—25) Існує хибна думка, що представники нового покоління, які виросли в епо-
    ху фейсбука, ютуба, твітера та інших соціальних мереж, мають імунітет до помилкових
    новин. Цю теорію спростували вчені зі Стенфордського університету.
    (26—31) Учені провели серед студентів коледжу експеримент, під час якого мо-
    лоді люди намагалися відрізнити фейкову новину від справжньої, бота від реального
    профілю користувача й оцінити благонадійність сайту. Як виявилося, молодь досить
    легко ввести в оману: вони вірять новині, якщо там є фотографія, не помічають позна-
    чки «на правах реклами». Через кліпове мислення молоді люди найчастіше читають
    заголовки статей і не перевіряють інформацію на достовірність.
    (32—35) В інформаційну епоху йдеться не про якість інформації, а про її кіль-
    кість. Саме цим і користується більшість політтехнологів, які працюють із молодими
    людьми: легше запустити гучну негативну фейкову новину, яка запам’ятається своїм
    заголовком, а потім спростувати її менш яскравою заявою.
    (36) 5. Менше реагують на гендерні відмінності між людьми
    (37—39) Як і було сказано вище, молоді люди повністю інтегрували своє життя
    в інтернет, а віртуальне спілкування прибирає гендерні та вікові відмінності серед
    людей, які спілкуються.
    (40—43) Суспільство перетворюється на інформаційне, де вроджені ознаки — стать,
    колір шкіри, сексуальні вподобання — відступають на другий план, а більш цінними
    стають набуті якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати в цьому
    цифровому світі.
    (44) 6. Молодь самотня
    (45—47) Людей, які виросли в епоху нових медіа та глобальних потрясінь — від
    масштабних терактів до світової фінансової кризи — вважають відносно щасливими,
    але вони мають проблеми психологічного характеру.

    (48—51) Як одну з основних психологи називають проблему самотності. Хоч молоді
    люди й пов’язані між собою соціальними мережами, вони ізольовані одне від одного
    фізично. Подібний формат спілкування не передбачає фізичної взаємодії, тактильних
    відчуттів. Люди найчастіше почуваються ізольованими.
    (52) 7. Молодь часто переживає депресію
    (53—54) За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) за 2015 рік,
    депресія — третє за поширеністю захворювання серед молодих людей.
    (55—57) Британська організація «ChildLine» — екстрена гаряча лінія для допомо-
    ги дітям — повідомляє, що з 1986 року більшість дітей зверталася до них із причин
    фізичного й сексуального насильства, проблем у сім’ї.
    (58—59) Але сучасні діти звертаються по допомогу переважно через депресію
    та інші душевні розлади, які стосуються їхнього подальшого життя.
    (60—63) Сучасна молодь дуже переймається питаннями вибору майбутньої про-
    фесії та освіти. Саме через стурбованість своїм майбутнім молоді люди цікавляться
    соціальними й політичними подіями у світі, беруть участь у виборах і виявляють
    громадянську активність.
    (64) 8. У молодих людей низька самооцінка
    (65—67) Сучасні соціальні мережі побудовані на системі оцінок: лайків, репостів.
    І незважаючи на те, що вроджені риси відійшли на другий план, сучасні молоді люди
    страждають від низької самооцінки.
    (68—71) В епоху, коли особисте життя виставляють на загальний огляд, молоді
    люди бачать усі заходи, на які не були запрошені, красиві оброблені фотографії людей,
    що рідко відповідають реальності, успішне життя своїх ровесників, кількість лайків
    під своїми фотографіями та публікаціями.
    (72—73) Молоді люди дуже залежні від оцінок, одержаних в інтернеті. Для них
    більшість дій у реальному житті відбувається для визнання у віртуальному світі.
    (74—76) Так, у мережі з’явився один із видів сучасного насильства. Тролінг, або
    кібербулінг, — систематичне й цілеспрямоване відправлення агресивних повідомлень
    з електронних носіїв.
    За А. Пашинською

  33. НЕ є синонімом до слова тролінг

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.


    8 фактів про молодь


    (1) 1. Не бояться новинок у техніці
    (2—4) Мабуть, це найочевидніший факт. Покоління Z можна назвати цифрови-
    ми аборигенами. На відміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли
    зі смартфоном в одній руці й планшетом у другій.
    (5—8) Їм легше розібратися з інтерфейсом нового смартфона або програми, ніж
    замінити лампочку у своїй кімнаті. Вони можуть не знати, як саме працює комп’ютер,
    що таке VPN, швидкість свого інтернету, але вони з легкістю використовують усі
    можливості інтернету.
    (9) 2. Вони переселилися в інтернет
    (10—13) Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті. Молоді
    люди повністю інтегрували свою особистість у світову павутину, одночасно маневру-
    ючи між вкладками браузера, завантажуючи пост на фейсбуку і фото в інстаграмі,
    відповідаючи на повідомлення в месенджерах.
    (14) 3. У них кліпове мислення
    (15—19) Кліпове мислення — здатність засвоювати інформацію через яскраві, але
    короткі образи. Наприклад, молодь легше сприйме короткий кліп, ніж цілий фільм,
    пост у фейсбуку, ніж книгу. Це не веде до деградації людей. Навпаки, потік інформації
    став набагато швидшим. А молоді люди обробляють великі обсяги новин краще, ніж
    попередні покоління. Такий тип мислення з’явився якраз через попередній пункт.
    (20—21) Тепер час пошуку відповідей на питання знизився до декількох секунд.
    Знайшовши відповідь, молодь рухається далі.
    (22) 4. Молодь довіряє фейковим новинам
    (23—25) Існує хибна думка, що представники нового покоління, які виросли в епо-
    ху фейсбука, ютуба, твітера та інших соціальних мереж, мають імунітет до помилкових
    новин. Цю теорію спростували вчені зі Стенфордського університету.
    (26—31) Учені провели серед студентів коледжу експеримент, під час якого мо-
    лоді люди намагалися відрізнити фейкову новину від справжньої, бота від реального
    профілю користувача й оцінити благонадійність сайту. Як виявилося, молодь досить
    легко ввести в оману: вони вірять новині, якщо там є фотографія, не помічають позна-
    чки «на правах реклами». Через кліпове мислення молоді люди найчастіше читають
    заголовки статей і не перевіряють інформацію на достовірність.
    (32—35) В інформаційну епоху йдеться не про якість інформації, а про її кіль-
    кість. Саме цим і користується більшість політтехнологів, які працюють із молодими
    людьми: легше запустити гучну негативну фейкову новину, яка запам’ятається своїм
    заголовком, а потім спростувати її менш яскравою заявою.
    (36) 5. Менше реагують на гендерні відмінності між людьми
    (37—39) Як і було сказано вище, молоді люди повністю інтегрували своє життя
    в інтернет, а віртуальне спілкування прибирає гендерні та вікові відмінності серед
    людей, які спілкуються.
    (40—43) Суспільство перетворюється на інформаційне, де вроджені ознаки — стать,
    колір шкіри, сексуальні вподобання — відступають на другий план, а більш цінними
    стають набуті якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати в цьому
    цифровому світі.
    (44) 6. Молодь самотня
    (45—47) Людей, які виросли в епоху нових медіа та глобальних потрясінь — від
    масштабних терактів до світової фінансової кризи — вважають відносно щасливими,
    але вони мають проблеми психологічного характеру.

    (48—51) Як одну з основних психологи називають проблему самотності. Хоч молоді
    люди й пов’язані між собою соціальними мережами, вони ізольовані одне від одного
    фізично. Подібний формат спілкування не передбачає фізичної взаємодії, тактильних
    відчуттів. Люди найчастіше почуваються ізольованими.
    (52) 7. Молодь часто переживає депресію
    (53—54) За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) за 2015 рік,
    депресія — третє за поширеністю захворювання серед молодих людей.
    (55—57) Британська організація «ChildLine» — екстрена гаряча лінія для допомо-
    ги дітям — повідомляє, що з 1986 року більшість дітей зверталася до них із причин
    фізичного й сексуального насильства, проблем у сім’ї.
    (58—59) Але сучасні діти звертаються по допомогу переважно через депресію
    та інші душевні розлади, які стосуються їхнього подальшого життя.
    (60—63) Сучасна молодь дуже переймається питаннями вибору майбутньої про-
    фесії та освіти. Саме через стурбованість своїм майбутнім молоді люди цікавляться
    соціальними й політичними подіями у світі, беруть участь у виборах і виявляють
    громадянську активність.
    (64) 8. У молодих людей низька самооцінка
    (65—67) Сучасні соціальні мережі побудовані на системі оцінок: лайків, репостів.
    І незважаючи на те, що вроджені риси відійшли на другий план, сучасні молоді люди
    страждають від низької самооцінки.
    (68—71) В епоху, коли особисте життя виставляють на загальний огляд, молоді
    люди бачать усі заходи, на які не були запрошені, красиві оброблені фотографії людей,
    що рідко відповідають реальності, успішне життя своїх ровесників, кількість лайків
    під своїми фотографіями та публікаціями.
    (72—73) Молоді люди дуже залежні від оцінок, одержаних в інтернеті. Для них
    більшість дій у реальному житті відбувається для визнання у віртуальному світі.
    (74—76) Так, у мережі з’явився один із видів сучасного насильства. Тролінг, або
    кібербулінг, — систематичне й цілеспрямоване відправлення агресивних повідомлень
    з електронних носіїв.
    За А. Пашинською

  34. Частина 2
    Українська література
    Завдання 34—53 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Прочитайте рядки.
    Одна прилетіла,
    В головоньках сіла.
    Друга прилетіла,
    Край серденька сіла.
    Третя прилетіла
    Та в ніженьках сіла…

    Це уривок із

    (Кількість балів 1.00)

  35. Пісню Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні» використав у своєму творі автор, якого називають

    (Кількість балів 1.00)

  36. Прочитайте рядки.
    Iванець був собi не значний товариш, да за свою щиру службу старому Хмельницькому мав велику в його повагу i шанобу…
    У фрагменті йдеться про героя твору

    (Кількість балів 1.00)

  37. Рядками
    У всякого своя доля
    І свій шлях широкий:
    Той мурує, той руйнує,
    Той неситим оком
    За край світа зазирає…

    починається

    (Кількість балів 1.00)

  38. Із твором «Чорна рада» пов’язані всі поняття, зазначені в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  39. Україна, Сибір і Петербург є місцями подій у творі

    (Кількість балів 1.00)

  40. Прочитайте рядки з твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

     

    У рядках описано героя

    (Кількість балів 1.00)



    …мав добру пам’ять: з  неї ніколи не  виходила думка, що він «виродок»; він
    ніколи не забував бабиної ради… Собі на лихо, рядом з добрими думками, у ма-
    лому серці ворушилося щось недобре, невпокійне… розбуджене, воно не давало
    йому забутися, ніколи не прощало нікого, коли бачило яку помилку… І росло
    лихо в його серці — і виростало до гарячої відплати, котра не зна ні впину,
    ні заборони…

  41. У Семигорах розгортаються події твору, у якому є такі герої:

    (Кількість балів 1.00)

  42. Скульптура Мікеланджело надихнула автора написати твір

    (Кількість балів 1.00)

  43. Прочитайте рядки.

     

    Це уривок із твору

    (Кількість балів 1.00)



    Так протікали дні мого іntermezzo серед безлюддя, тиші і чистоти. І благо-
    словен я  був між золотим сонцем й  зеленою землею. Благословен був спокій
    моєї душі. З-під старої сторінки життя визирала нова і  чиста  — і  невже
    я хотів би знати, що там записано буде?

  44. «Як можна бути вільним, Евкріте, коли ти маєш тіло?» — це один із епіграфів до твору, що за жанром є

    (Кількість балів 1.00)

  45. Переломаним називають героя, прототипом якого став

    (Кількість балів 1.00)

  46. Рядки «He можу слухати меланхолійної музики. А вже найменше такої, що приваблює зразу душу ясними, до  танцю визиваючими граціозними звуками, а відтак, зрікаючися їх незамітно, ллється лиш одною широкою струєю смутку!» узято з твору

    (Кількість балів 1.00)

  47. Автор вірша «Уривок з поеми» належав до

    (Кількість балів 1.00)

  48. «Останній лист від тата» — частина твору, що має присвяту

    (Кількість балів 1.00)

  49. У приамурських нетрях відбуваються події твору, що розповідає про

    (Кількість балів 1.00)

  50. Процес створення кінофільму описаний у творі

    (Кількість балів 1.00)

  51. У рядках
    Вона верталась із ясного саду,
    Ясна, як сад, і радісна, як сміх.

    використано художній засіб

    (Кількість балів 1.00)

  52. Образи соняшника, сонця, поезії є у вірші

    (Кількість балів 1.00)

  53. Прочитайте уривок зі статті літературознавиці Віри Агеєвої.
    Мистецькі процеси останнього двадцятиліття найохочіше означували як …, наголошуючи ігрове начало, карнавальне руйнування ціннісних ієрархій, наскрізну іронію тощо.
    На місці пропуску потрібно вставити слово

    (Кількість балів 1.00)

  54. У завданнях 54—57 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, доберіть один варіант, позначений буквою. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 4 бали.

     

    Увідповідніть ім’я автора з образами з його твору

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Ліна Костенко

      • 2

        Юрій Яновський

      • 3

        Ольга Кобилянська

      • 4

        Іван Карпенко-Карий

      • А

        злодій, сільський пастух

      • Б

        балерина, кінорежисер

      • В

        піаністка, художниця

      • Г

        піснярка, гетьман

      • Д

        дворянин, реєстратор з ратуші

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  55. Поєднайте епізод із назвою твору.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        чоловік рятує дівчину від нападу ведмедя

      • 2

        дівчина непритомніє, коли виходить з ладу фортепіано

      • 3

        перед від’їздом чоловік танцює з дружиною

      • 4

        хлопець спалює свій старий одяг

      • А

        «Тигролови»

      • Б

        «Valse mélancholique»

      • В

        «Місто»

      • Г

        «Кавказ»

      • Д

        «Камінний хрест»

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  56. Увідповідніть тему поетичного твору з рядками з нього.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        гімн молодості й життю

      • 2

        туга через нерозділене кохання

      • 3

        неповторність творчості митця

      • 4

        прихід весни

      • А

        «Ось вона вже крізь блакить / Майорить, / Довгожданна, нездоланна… / Ось вона  — Блакитна Панна!..»

      • Б

        «В житті ти мною згордувала, / Моє ти серце надірвала / Із нього визвала одні / Оті ридання голосні — / Пісні».

      • В

        «Поезія — це завжди неповторність, / Якийсь безсмертний дотик до душі».

      • Г

        «Для нас вона в світі єдина, одна / в просторів солодкому чарі… / Вона у зірках, і вербах вона, / і в кожному серця ударі…»

      • Д

        «І він потягся, як дитина, радо / І мовив: — Добре бути молодим / У теплі дні збирання винограду».

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  57. Увідповідніть ім’я письменника з його характеристикою.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Іван Нечуй-Левицький

      • 2

        Валер’ян Підмогильний

      • 3

        Іван Драч

      • 4

        Остап Вишня

      • А

        присвятив свій твір другу, що загинув під час війни на Кавказі

      • Б

        написав перший урбаністичний роман

      • В

        написав баладу, що не мала класичних жанрових ознак

      • Г

        обрав за прототип сім’ї у творі справжню родину

      • Д

        започаткував жанр усмішки

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
Час вичерпано
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: