Варіант 10

Варіант 10

  • Час: 00:00/01:00:00
  • Питання: 0/57
  1. Частина 1
    Українська мова
    Завдання 1—10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Наголос падає на другий склад у слові

    (Кількість балів 1.00)

  2. Літеру и треба писати на місці пропуску в кожному слові рядка

    (Кількість балів 1.00)

  3. Правильно утворено словосполучення

    (Кількість балів 1.00)

  4. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  5. Спільнокореневим до слова перелік є

    (Кількість балів 1.00)

  6. Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину речення

    (Кількість балів 1.00)

  7. Прочитайте текст і виконайте завдання 7—10.

     

    Однорідними присудками НЕ ускладне речення

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Ніч ясна, морозна. (2) Півмісяць високо плаває в чистому небі, горить. (3) Кру-
    гом його стовпились зорі, як рій коло матки, як горішки коло доброго крайця хліба…
    (4) У повітрі тихо, холодно і морозне стоїть воно й не поворухнеться, тільки давить
    своїм холодом, аж дихати важко, аж встояти не дає. (5) По селу скрип, луск, ґвалт-
    лемент… (6) Там рипить більше десятка ніг, перебігаючи вулицю, а там, з далекого
    краю, доноситься і сама колядка…

  8. Дієприслівниковий зворот ужито в реченні

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Ніч ясна, морозна. (2) Півмісяць високо плаває в чистому небі, горить. (3) Кру-
    гом його стовпились зорі, як рій коло матки, як горішки коло доброго крайця хліба…
    (4) У повітрі тихо, холодно і морозне стоїть воно й не поворухнеться, тільки давить
    своїм холодом, аж дихати важко, аж встояти не дає. (5) По селу скрип, луск, ґвалт-
    лемент… (6) Там рипить більше десятка ніг, перебігаючи вулицю, а там, з далекого
    краю, доноситься і сама колядка…

  9. Слово рипить у шостому реченні можна замінити синонімом

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Ніч ясна, морозна. (2) Півмісяць високо плаває в чистому небі, горить. (3) Кру-
    гом його стовпились зорі, як рій коло матки, як горішки коло доброго крайця хліба…
    (4) У повітрі тихо, холодно і морозне стоїть воно й не поворухнеться, тільки давить
    своїм холодом, аж дихати важко, аж встояти не дає. (5) По селу скрип, луск, ґвалт-
    лемент… (6) Там рипить більше десятка ніг, перебігаючи вулицю, а там, з далекого
    краю, доноситься і сама колядка…

  10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Ніч ясна, морозна. (2) Півмісяць високо плаває в чистому небі, горить. (3) Кру-
    гом його стовпились зорі, як рій коло матки, як горішки коло доброго крайця хліба…
    (4) У повітрі тихо, холодно і морозне стоїть воно й не поворухнеться, тільки давить
    своїм холодом, аж дихати важко, аж встояти не дає. (5) По селу скрип, луск, ґвалт-
    лемент… (6) Там рипить більше десятка ніг, перебігаючи вулицю, а там, з далекого
    краю, доноситься і сама колядка…

  11. Завдання 11—23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка

    (Кількість балів 1.00)

  12. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку

    (Кількість балів 1.00)

  13. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  14. Синонімами є слова

    (Кількість балів 1.00)

  15. Спрощення в групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  16. Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  17. Складне речення з підрядною допустовою частиною утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Він зустрівся з  подругою біля озера, …» вибрати

    (Кількість балів 1.00)

  18. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  19. Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

     

    Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)



    В’ється широка (1) степова дорога (2) безкінечна, покручена, запетльована  (3)
    як слід хижого звіра. Плазує поміж сивими кущами полину (4) гіркого (5) як
    материнські сльози…

  20. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

     

    НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

    (Кількість балів 1.00)



    З-поміж відкриттів,(1) яких доконало для себе подружжя на  острівці, було
    невеличке озеро, неглибоке,(2) тихе,(3) і  нічого в  тому озері й  не було  б
    цікавого,(4) якби не  застали наші мандрівники одного разу там двох білих
    лебедів. Була вже осінь —(5) час, коли птахи з  цих суворих північних країн
    перелітають   на південь…

  21. Синонімічними до простого речення «Через небажання читати ви позбавляєте себе можливості відкривати нові світи» є всі наведені складні речення, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)

  22. Звертанням НЕ ускладнене речення (розділові знаки пропущено)

    (Кількість балів 1.00)

  23. Прочитайте речення.
    Близько … років Микола не міг пробачити …, яка знущалася … на заняттях ….
    Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

    (Кількість балів 1.00)

  24. У завданнях 24—28 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, доберіть один варіант, позначений буквою. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 4 бали.

     

    Доберіть антонім до кожного фразеологізму.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        гріти чуба

      • 2

        на один аршин

      • 3

        як кіт наплакав

      • 4

        хоч око виколи

      • А

        як глухому музика

      • Б

        як свиня на коня

      • В

        хоч голки збирай

      • Г

        баглаї бити

      • Д

        як бджіл у вулику

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  25. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        означено-особове

      • 2

        неозначено-особове

      • 3

        узагальнено-особове

      • 4

        називне

      • А

        Погашу лампу й сам потону в чорній пітьмі.

      • Б

        Протопили, вимили підлогу і зняли з горища патефон.

      • В

        Спільним шляхом не судилось нам іти.

      • Г

        Цілив у ворону, а влучив у корову.

      • Д

        Весняний вечір. Молоді тумани. Неон проспектів. Туга ліхтарів.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  26. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        означення

      • 2

        додаток

      • 3

        обставина

      • 4

        прикладка (різновид означення)

      • А

        Толя хотів іти додому, але, зачувши ці слова, навіть зійшов униз до хлопців.

      • Б

        Фантазіє, богине легкокрила, ти світ злотистих мрій для нас одкрила і землю з ним веселкою з’єднала.

      • В

        Розмальовані у червоне й зелене, кошики привертали увагу покупців.

      • Г

        Тайновидець, він одразу ж розгадує наші думки.

      • Д

        На світі все знайдеш, крім рідної матері.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  27. Визначте, якими членами речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

    (Кількість балів 4.00)



    (1)Невисокі школярки та школярі (2)юрбою оточили
    (3)когось і про щось палко й голосно (4)гомоніли.

      • 1

        1

      • 2

        2

      • 3

        3

      • 4

        4

      • А

        додаток

      • Б

        означення

      • В

        присудок

      • Г

        підмет

      • Д

        обставина

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  28. Визначте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

    (Кількість балів 4.00)



    (1)На другий день почалося пекло: з дошками, кирками,
    лопатами, сокирами і всім (2)іншим будівничим (3)збіжжям
    одна за одною (4)під’їжджали машини.

      • 1

        1

      • 2

        2

      • 3

        3

      • 4

        4

      • А

        займенник

      • Б

        дієслово

      • В

        прикметник

      • Г

        прийменник

      • Д

        іменник

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  29. Читання й аналіз тексту
    Завдання 29—33 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Засобом міжфразового зв’язку другого й третього речень тексту А (рядки 4—8) є

    (Кількість балів 4.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
    і виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Дослідниця космосу Тетяна Ковальчук-Скороход
    (1—3) Наукова співробітниця Інституту космічних досліджень НАНУ-ДКАУ Тетя-
    на Ковальчук-Скороход вивчає іоносферу й сподівається зробити відкриття світового
    рівня.
    (4—7) Іоносфера (або йоносфера) шар земної атмосфери, що має велику кількість
    вільних електронів та іонів. Він простягається вгору від висоти 50—60 км до 500 км
    над поверхнею Землі й виникає внаслідок іонізувальної дії сонячного проміння, а та-
    кож космічних променів на атоми й молекули в розріджених шарах атмосфери.
    (8—15) Наприкінці 1990-х років під Харковом збудували станцію іоносферних
    досліджень, що стала аналогом американського проекту HAARP на Алясці, який
    розробили для модифікації погодних умов. Дослідницький комплекс складається з гі-
    гантської антени 25 метрів у діаметрі, яка може випромінювати потужність близько

    25 МВт. Загалом до комплексу входить Інститут іоносфери в Харкові, радари, дво-
    дзеркальна параболічна антена та власне повноповоротна 25-метрова антена. Усі ці
    складні технічні елементи призначені для вивчення впливу радіовипромінювання
    на іоносферну плазму.
    (16—22) Тетяна Ковальчук-Скороход проводить лекції й майстер-класи у власноруч
    створеному зі сміттєвих пакетів планетарії. Вона веде сайт, присвячений космічним
    дослідженням. Її планетарій — це купол із непрозорої плівки, у якому є дірочки.
    «Вони зображають зірки, коли крізь них усередину проникає світло. Залазиш усереди-
    ну й вивчаєш зоряне небо. Для яскравіших зірок отвори більші. Приблизно я нанесла
    35—40 сузір’їв по п’ять—сім зірок у кожному, поєднала їх невидимими чорнилами,
    які світяться під дією ультрафіолету», — розповідає науковиця про свою розробку.
    За матеріалами інтернет-джерел
    Текст Б
    (1—3) Космічне агентство NASA розробило супутник для вивчення іоносфери.
    Основна мета місії — дізнатися, як іоносфера впливає на радіозв’язок і сигнали су-
    путникової навігації.
    (4—7) Компанія «Northrop Grumman» запустила крилату ракету «Pegasus XL».
    Так розпочалася місія з вивчення електрично зарядженої іоносфери Землі, її взаємодії
    з сонячним вітром і того, як вона впливає на зв’язок і сигнали GPS-навігації. Проект
    обійшовся в 252 мільйони доларів.
    (8—10) Перша спроба запуску ракети зірвалася через очікувані шторми в траєк-
    торії польоту. Пізніше погода була сприятливою й ракета «Pegasus XL» успішно по-
    летіла в Космос.
    (11—13) «Це було складно. У нас були певні невдачі на початку минулого року.
    Я радий, що змогли вивести корисне обладнання на орбіту. Усе виглядає фантастично
    для нас», — повідомив Омар Баез, директор із запуску NASA.
    (14—17) Мета ICON полягає в тому, щоб краще зрозуміти фізику екстремальних
    верхніх шарів атмосфери. Важливо дізнатися, як вона (атмосфера) реагує на основні
    події космічної погоди, наприклад сонячні бурі й спалахи, і як впливає на радіозв’язок
    і сигнали супутникової навігації, які проходять крізь неї.
    За матеріалами інтернет-джерел

  30. В обох текстах є мікротема

    (Кількість балів 4.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Дослідниця космосу Тетяна Ковальчук-Скороход
    (1—3) Наукова співробітниця Інституту космічних досліджень НАНУ-ДКАУ Тетя-
    на Ковальчук-Скороход вивчає іоносферу й сподівається зробити відкриття світового
    рівня.
    (4—7) Іоносфера (або йоносфера) — шар земної атмосфери, що має велику кількість
    вільних електронів та іонів. Він простягається вгору від висоти 50—60 км до 500 км
    над поверхнею Землі й виникає внаслідок іонізувальної дії сонячного проміння, а та-
    кож космічних променів на атоми й молекули в розріджених шарах атмосфери.
    (8—15) Наприкінці 1990-х років під Харковом збудували станцію іоносферних
    досліджень, що стала аналогом американського проекту HAARP на Алясці, який
    розробили для модифікації погодних умов. Дослідницький комплекс складається з гі-
    гантської антени 25 метрів у діаметрі, яка може випромінювати потужність близько

    25 МВт. Загалом до комплексу входить Інститут іоносфери в Харкові, радари, дво-
    дзеркальна параболічна антена та власне повноповоротна 25-метрова антена. Усі ці
    складні технічні елементи призначені для вивчення впливу радіовипромінювання
    на іоносферну плазму.
    (16—22) Тетяна Ковальчук-Скороход проводить лекції й майстер-класи у власноруч
    створеному зі сміттєвих пакетів планетарії. Вона веде сайт, присвячений космічним
    дослідженням. Її планетарій — це купол із непрозорої плівки, у якому є дірочки.
    «Вони зображають зірки, коли крізь них усередину проникає світло. Залазиш усереди-
    ну й вивчаєш зоряне небо. Для яскравіших зірок отвори більші. Приблизно я нанесла
    35—40 сузір’їв по п’ять—сім зірок у кожному, поєднала їх невидимими чорнилами,
    які світяться під дією ультрафіолету», — розповідає науковиця про свою розробку.
    За матеріалами інтернет-джерел
    Текст Б
    (1—3) Космічне агентство NASA розробило супутник для вивчення іоносфери.
    Основна мета місії — дізнатися, як іоносфера впливає на радіозв’язок і сигнали су-
    путникової навігації.
    (4—7) Компанія «Northrop Grumman» запустила крилату ракету «Pegasus XL».
    Так розпочалася місія з вивчення електрично зарядженої іоносфери Землі, її взаємодії
    з сонячним вітром і того, як вона впливає на зв’язок і сигнали GPS-навігації. Проект
    обійшовся в 252 мільйони доларів.
    (8—10) Перша спроба запуску ракети зірвалася через очікувані шторми в траєк-
    торії польоту. Пізніше погода була сприятливою й ракета «Pegasus XL» успішно по-
    летіла в Космос.
    (11—13) «Це було складно. У нас були певні невдачі на початку минулого року.
    Я радий, що змогли вивести корисне обладнання на орбіту. Усе виглядає фантастично
    для нас», — повідомив Омар Баез, директор із запуску NASA.
    (14—17) Мета ICON полягає в тому, щоб краще зрозуміти фізику екстремальних
    верхніх шарів атмосфери. Важливо дізнатися, як вона (атмосфера) реагує на основні
    події космічної погоди, наприклад сонячні бурі й спалахи, і як впливає на радіозв’язок
    і сигнали супутникової навігації, які проходять крізь неї.
    За матеріалами інтернет-джерел

  31. Основну думку текстів передано в рядках

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Дослідниця космосу Тетяна Ковальчук-Скороход
    (1—3) Наукова співробітниця Інституту космічних досліджень НАНУ-ДКАУ Тетя-
    на Ковальчук-Скороход вивчає іоносферу й сподівається зробити відкриття світового
    рівня.
    (4—7) Іоносфера (або йоносфера) — шар земної атмосфери, що має велику кількість
    вільних електронів та іонів. Він простягається вгору від висоти 50—60 км до 500 км
    над поверхнею Землі й виникає внаслідок іонізувальної дії сонячного проміння, а та-
    кож космічних променів на атоми й молекули в розріджених шарах атмосфери.
    (8—15) Наприкінці 1990-х років під Харковом збудували станцію іоносферних
    досліджень, що стала аналогом американського проекту HAARP на Алясці, який
    розробили для модифікації погодних умов. Дослідницький комплекс складається з гі-
    гантської антени 25 метрів у діаметрі, яка може випромінювати потужність близько

    25 МВт. Загалом до комплексу входить Інститут іоносфери в Харкові, радари, дво-
    дзеркальна параболічна антена та власне повноповоротна 25-метрова антена. Усі ці
    складні технічні елементи призначені для вивчення впливу радіовипромінювання
    на іоносферну плазму.
    (16—22) Тетяна Ковальчук-Скороход проводить лекції й майстер-класи у власноруч
    створеному зі сміттєвих пакетів планетарії. Вона веде сайт, присвячений космічним
    дослідженням. Її планетарій — це купол із непрозорої плівки, у якому є дірочки.
    «Вони зображають зірки, коли крізь них усередину проникає світло. Залазиш усереди-
    ну й вивчаєш зоряне небо. Для яскравіших зірок отвори більші. Приблизно я нанесла
    35—40 сузір’їв по п’ять—сім зірок у кожному, поєднала їх невидимими чорнилами,
    які світяться під дією ультрафіолету», — розповідає науковиця про свою розробку.
    За матеріалами інтернет-джерел
    Текст Б
    (1—3) Космічне агентство NASA розробило супутник для вивчення іоносфери.
    Основна мета місії — дізнатися, як іоносфера впливає на радіозв’язок і сигнали су-
    путникової навігації.
    (4—7) Компанія «Northrop Grumman» запустила крилату ракету «Pegasus XL».
    Так розпочалася місія з вивчення електрично зарядженої іоносфери Землі, її взаємодії
    з сонячним вітром і того, як вона впливає на зв’язок і сигнали GPS-навігації. Проект
    обійшовся в 252 мільйони доларів.
    (8—10) Перша спроба запуску ракети зірвалася через очікувані шторми в траєк-
    торії польоту. Пізніше погода була сприятливою й ракета «Pegasus XL» успішно по-
    летіла в Космос.
    (11—13) «Це було складно. У нас були певні невдачі на початку минулого року.
    Я радий, що змогли вивести корисне обладнання на орбіту. Усе виглядає фантастично
    для нас», — повідомив Омар Баез, директор із запуску NASA.
    (14—17) Мета ICON полягає в тому, щоб краще зрозуміти фізику екстремальних
    верхніх шарів атмосфери. Важливо дізнатися, як вона (атмосфера) реагує на основні
    події космічної погоди, наприклад сонячні бурі й спалахи, і як впливає на радіозв’язок
    і сигнали супутникової навігації, які проходять крізь неї.
    За матеріалами інтернет-джерел

  32. Ключовими словами до текстів можна вважати всі, ОКРІМ тих, що наведені в рядку

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Дослідниця космосу Тетяна Ковальчук-Скороход
    (1—3) Наукова співробітниця Інституту космічних досліджень НАНУ-ДКАУ Тетя-
    на Ковальчук-Скороход вивчає іоносферу й сподівається зробити відкриття світового
    рівня.
    (4—7) Іоносфера (або йоносфера) — шар земної атмосфери, що має велику кількість
    вільних електронів та іонів. Він простягається вгору від висоти 50—60 км до 500 км
    над поверхнею Землі й виникає внаслідок іонізувальної дії сонячного проміння, а та-
    кож космічних променів на атоми й молекули в розріджених шарах атмосфери.
    (8—15) Наприкінці 1990-х років під Харковом збудували станцію іоносферних
    досліджень, що стала аналогом американського проекту HAARP на Алясці, який
    розробили для модифікації погодних умов. Дослідницький комплекс складається з гі-
    гантської антени 25 метрів у діаметрі, яка може випромінювати потужність близько

    25 МВт. Загалом до комплексу входить Інститут іоносфери в Харкові, радари, дво-
    дзеркальна параболічна антена та власне повноповоротна 25-метрова антена. Усі ці
    складні технічні елементи призначені для вивчення впливу радіовипромінювання
    на іоносферну плазму.
    (16—22) Тетяна Ковальчук-Скороход проводить лекції й майстер-класи у власноруч
    створеному зі сміттєвих пакетів планетарії. Вона веде сайт, присвячений космічним
    дослідженням. Її планетарій — це купол із непрозорої плівки, у якому є дірочки.
    «Вони зображають зірки, коли крізь них усередину проникає світло. Залазиш усереди-
    ну й вивчаєш зоряне небо. Для яскравіших зірок отвори більші. Приблизно я нанесла
    35—40 сузір’їв по п’ять—сім зірок у кожному, поєднала їх невидимими чорнилами,
    які світяться під дією ультрафіолету», — розповідає науковиця про свою розробку.
    За матеріалами інтернет-джерел
    Текст Б
    (1—3) Космічне агентство NASA розробило супутник для вивчення іоносфери.
    Основна мета місії — дізнатися, як іоносфера впливає на радіозв’язок і сигнали су-
    путникової навігації.
    (4—7) Компанія «Northrop Grumman» запустила крилату ракету «Pegasus XL».
    Так розпочалася місія з вивчення електрично зарядженої іоносфери Землі, її взаємодії
    з сонячним вітром і того, як вона впливає на зв’язок і сигнали GPS-навігації. Проект
    обійшовся в 252 мільйони доларів.
    (8—10) Перша спроба запуску ракети зірвалася через очікувані шторми в траєк-
    торії польоту. Пізніше погода була сприятливою й ракета «Pegasus XL» успішно по-
    летіла в Космос.
    (11—13) «Це було складно. У нас були певні невдачі на початку минулого року.
    Я радий, що змогли вивести корисне обладнання на орбіту. Усе виглядає фантастично
    для нас», — повідомив Омар Баез, директор із запуску NASA.
    (14—17) Мета ICON полягає в тому, щоб краще зрозуміти фізику екстремальних
    верхніх шарів атмосфери. Важливо дізнатися, як вона (атмосфера) реагує на основні
    події космічної погоди, наприклад сонячні бурі й спалахи, і як впливає на радіозв’язок
    і сигнали супутникової навігації, які проходять крізь неї.
    За матеріалами інтернет-джерел

  33. У текстах поєднались елементи стилів

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Дослідниця космосу Тетяна Ковальчук-Скороход
    (1—3) Наукова співробітниця Інституту космічних досліджень НАНУ-ДКАУ Тетя-
    на Ковальчук-Скороход вивчає іоносферу й сподівається зробити відкриття світового
    рівня.
    (4—7) Іоносфера (або йоносфера) — шар земної атмосфери, що має велику кількість
    вільних електронів та іонів. Він простягається вгору від висоти 50—60 км до 500 км
    над поверхнею Землі й виникає внаслідок іонізувальної дії сонячного проміння, а та-
    кож космічних променів на атоми й молекули в розріджених шарах атмосфери.
    (8—15) Наприкінці 1990-х років під Харковом збудували станцію іоносферних
    досліджень, що стала аналогом американського проекту HAARP на Алясці, який
    розробили для модифікації погодних умов. Дослідницький комплекс складається з гі-
    гантської антени 25 метрів у діаметрі, яка може випромінювати потужність близько

    25 МВт. Загалом до комплексу входить Інститут іоносфери в Харкові, радари, дво-
    дзеркальна параболічна антена та власне повноповоротна 25-метрова антена. Усі ці
    складні технічні елементи призначені для вивчення впливу радіовипромінювання
    на іоносферну плазму.
    (16—22) Тетяна Ковальчук-Скороход проводить лекції й майстер-класи у власноруч
    створеному зі сміттєвих пакетів планетарії. Вона веде сайт, присвячений космічним
    дослідженням. Її планетарій — це купол із непрозорої плівки, у якому є дірочки.
    «Вони зображають зірки, коли крізь них усередину проникає світло. Залазиш усереди-
    ну й вивчаєш зоряне небо. Для яскравіших зірок отвори більші. Приблизно я нанесла
    35—40 сузір’їв по п’ять—сім зірок у кожному, поєднала їх невидимими чорнилами,
    які світяться під дією ультрафіолету», — розповідає науковиця про свою розробку.
    За матеріалами інтернет-джерел
    Текст Б
    (1—3) Космічне агентство NASA розробило супутник для вивчення іоносфери.
    Основна мета місії — дізнатися, як іоносфера впливає на радіозв’язок і сигнали су-
    путникової навігації.
    (4—7) Компанія «Northrop Grumman» запустила крилату ракету «Pegasus XL».
    Так розпочалася місія з вивчення електрично зарядженої іоносфери Землі, її взаємодії
    з сонячним вітром і того, як вона впливає на зв’язок і сигнали GPS-навігації. Проект
    обійшовся в 252 мільйони доларів.
    (8—10) Перша спроба запуску ракети зірвалася через очікувані шторми в траєк-
    торії польоту. Пізніше погода була сприятливою й ракета «Pegasus XL» успішно по-
    летіла в Космос.
    (11—13) «Це було складно. У нас були певні невдачі на початку минулого року.
    Я радий, що змогли вивести корисне обладнання на орбіту. Усе виглядає фантастично
    для нас», — повідомив Омар Баез, директор із запуску NASA.
    (14—17) Мета ICON полягає в тому, щоб краще зрозуміти фізику екстремальних
    верхніх шарів атмосфери. Важливо дізнатися, як вона (атмосфера) реагує на основні
    події космічної погоди, наприклад сонячні бурі й спалахи, і як впливає на радіозв’язок
    і сигнали супутникової навігації, які проходять крізь неї.
    За матеріалами інтернет-джерел

  34. Частина 2
    Українська література
    Завдання 34—53 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Прочитайте рядки.
    Цвіте терен, цвіте терен,
    А цвіт опадає.
    Хто в любові не знається,
    Той горя не знає.

    Це уривок із пісні

    (Кількість балів 1.00)

  35. Марусі Чурай приписують авторство твору

    (Кількість балів 1.00)

  36. Прочитайте рядки.
    Перестаньте жартовати надо мною, безпомощною сиротою. Моє все багатство єсть моє добре ім’я; через вас люди начнуть шептати на  мене, а  для дівки, коли об ній люди зашепчуть…
    Так говорить про себе героїня твору

    (Кількість балів 1.00)

  37. Рядками
    Споконвіку Прометея
    Там орел карає,
    Що день божий добрі ребра
    Й серце розбиває…

    починається твір, який має присвяту

    (Кількість балів 1.00)

  38. Із твором «Енеїда» пов’язані всі поняття, зазначені в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  39. Прочитайте рядки.
    Вона була вже не  молода, але й  не стара, висока, рівна, з  довгастим лицем, з сірими очима… замолоду довго служила в дворі, у пана, куди її взяли дівкою. Вона вміла дуже добре куховаритись… довго терлась коло панів і  набралась од їх трохи панства…
    У цьому фрагменті описано

    (Кількість балів 1.00)

  40. Хмарище, Київ, Ніжин — місця подій у творі, який за жанром є

    (Кількість балів 1.00)

  41. Міф про Оріона згаданий у творі, автором якого є

    (Кількість балів 1.00)

  42. Підтвердження дворянського статусу є мрією героя твору, у якому діють персонажі

    (Кількість балів 1.00)

  43. Прочитайте рядки.
    Сумно і непривітно тепер в нашій Тухольщині! Правда, і Стрий, і Опір однаково миють її рінисті, зелені узберіжжя…
    Автора твору, який починається цими рядками, називають

    (Кількість балів 1.00)

  44. «О кораблю, вже знов хвиля несе тебе в море!» — це один із епіграфів до твору

    (Кількість балів 1.00)

  45. У словацькому містечку відбуваються події твору, який за жанром є

    (Кількість балів 1.00)

  46. Рядки
    Я вчилася пильно до  своїх різнородних іспитів, а  вона малювала. Образ, над яким працювала невсипуче з розгорілими щоками, яким була перейнята до глибини душі, була велика копія образу Корреджо «Віроломна». Малювала в переконанні і гордій вірі, що він удасться їй. Мабуть, то й розпалювало її таланті довело, що добилася цілі…
    узято з твору

    (Кількість балів 1.00)

  47. Автор вірша «Лебеді материнства» належав до

    (Кількість балів 1.00)

  48. «Проща» — частина твору, у якому згадано

    (Кількість балів 1.00)

  49. У пригодницькому романі «Тигролови» є такий епізод:

    (Кількість балів 1.00)

  50. Судовий процес, який завершується засудженням до страти, описаний у творі

    (Кількість балів 1.00)

  51. У рядках
    Заглядає в шибу казка сивими очима,
    Материнська добра ласка в неї за плечима.

    є художній засіб

    (Кількість балів 1.00)

  52. Образи рушника, дороги, усмішки є у вірші

    (Кількість балів 1.00)

  53. НЕ стосується постмодернізму твердження в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  54. У завданнях 54—57 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, доберіть один варіант, позначений буквою. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 4 бали.

     

    Увідповідніть ім’я автора з цитатами з його твору

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Остап Вишня

      • 2

        Панас Мирний

      • 3

        Іван Нечуй-Левицький

      • 4

        Пантелеймон Куліш

      • А

        «Крива доріжка вела до Череваневого хутора, Хмарища. А  Черевань був тяжко грошовитий пан із козацтва…»

      • Б

        «Сумно повіствувала трембіта горам про смерть. Бо смерть тут має свій голос, яким промовляє до самотніх кичер».

      • В

        «Тихо, тихо Оскіл воду несе… Якраз проти радгоспу річище в Осколу широченьке…»

      • Г

        «Недалеко од Богуслава, коло Росі, в довгому покрученому яру, розкинулось село Семигори».

      • Д

        «Літ за  двадцать до  кріпацької волі, з  того самого Ромоданового шляху, яким ішов парубок, у  село Піски вступив якийсь невідомий захожий».

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  55. Поєднайте імена закоханих із назвами творів.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Леся, Петро

      • 2

        Степан, Рита

      • 3

        Мавка, Лукаш

      • 4

        Маруся, Гриць

      • А

        «Маруся Чурай»

      • Б

        «Місто»

      • В

        «Чорна рада»

      • Г

        «Камінний хрест»

      • Д

        «Лісова пісня»

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  56. Увідповідніть образи поетичних творів з іменами авторів.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        совість, смерть

      • 2

        соняшник, велосипед

      • 3

        місяць, сани

      • 4

        асфальти й спориші

      • А

        Григорій Сковорода

      • Б

        Богдан-Ігор Антонич

      • В

        Ліна Костенко

      • Г

        Василь Симоненко

      • Д

        Іван Драч

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  57. Увідповідніть ім’я письменника з його характеристикою.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Панас Мирний

      • 2

        Олександр Довженко

      • 3

        Василь Стефаник

      • 4

        Іван Карпенко-Карий

      • А

        написав твір у співавторстві з братом

      • Б

        написав автобіографічну кіноповість

      • В

        присвятив твір темі еміграції

      • Г

        започаткував жанр урбаністичного роману

      • Д

        використав як основу для сюжету твору ситуацію із життя батька

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
Час вичерпано
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: